Äntligen hemma!!

Nu är jag äntligen i Stockholm. Jag kom på ett direktflyg igår Madrid- Stockholm. Efter fyra timmar i luften befann jag mig igen på svensk mark. Skönt! Med tanke på alla tusen människor som var tvungna att åka tåg, buss och/eller bil i ca tre dygn är det extra skönt och jag inser vilken tur jag hade!

Men ändå är det ett intressant fenomen att den moderna människan inte längre har tålamod. När något inte går enligt planerna bryter det ut ett kaos. Självklart är det jobbigt att resa i tre dygn eller mer, det var väl därför man uppfann snabbare resesätt, men ändå. Medierna och politikerna överdrev. När jag stod på flygplatsen i Madrid i måndags var det minst tre nyhetskanaler där och filmade vår lilla Iberia-kö. TRE!! För EN kö! Absurt.

Nu är jag hemma i alla fall.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0