Bye bye Berlin

Nu är jag tillbaka i Stockholm igen. Känns tråkigt att lämna det fantastiskt fina vädret i Berlin och komma tillbaka till den kalla våren här. Men jag älskar Stockholm :)

Tänkte ladda upp lite bilder av vad jag gjorde de sista dagarna och som bara visar hur fantastiskt Berlin är och vad man allt kan göra där.
Från vänster till höger: Man kan börja med att åka till S Hackescher Markt, och gå igenom de så kallade Hackesche Höfe, några fina innegårdar som är länkade tillsammans och där det finns caféer och klädesbutiker. Därifrån är det inte långt till Brandenburger Tor och Reichstag och från dessa två viktiga turistattraktioner kan man gå till Hauptbahnhof. För att komma till Haupbahnhof måste man dock gå över floden Spree, och det kan man inte göra utan att gå ner till flodkanten till en mysig bar och sitta i en strandkorg och dricka en happy-hour-cocktail :P. Man kan sedan åka till S-Tiergarten och ta en promenad genom just Tiergarten (direkt översättning Djurgården) och sedan gå till Potsdamer Plats och ta U-Bahn 2 mot Pankow för att åka till det avslappnade Prenzlauer Berg i Östberlin. I Prenzlauer Berg finns det massvis med kuriosa butiker, second hand, sköna barer och caféer - och man kan röka vattenpipa och dricka öl för 70 spänn. I Prenzlauer Berg ligger också en park som heter Mauerpark - här hänger det alltid massa människor och på kvällar finns det oftast nån eld man kan sitta runt och lyssna på gitarrspel :) Hur mysigt som helst!
Efter denna runda kan man ju sedan välja att stanna kvar och hitta nån bra bar i området, men jag åkte iaf tillbaka till Zoologischer Garten (tar ca 30 minuter med U-Bahn) och gick till mitt nya favvoställe Schwarzes Café, en café/bar/restaurang som har öppet dygnet runt och där man kan beställa frukost när som helst på dygnet. Här är det nästan alltid minst halvfullt med sköna ungdomar. Och för mig är det nära hem :)



Men nu ska jag njuta av Stockholm ett tag innan det bär av till Madrid nästa torsdag :)
Bye bye.

Kommentarer
Postat av: ♥Claaaudia ♥

precis!

Ska vi föölja varandra via bloglovin?

2010-04-09 @ 00:21:41
URL: http://claaaudias.blogg.se/
Postat av: Mica

Varför åkte du till Berlin ? :)

2010-04-09 @ 08:31:37
URL: http://micahelgeer.blogg.se/
Postat av: Pärlhönan

@Mica: Jag bodde där förut med min mamma och styvpappa. Flyttade till Sverige för att gå på gymnasiet och blev kvar här, men åker till Berlin när jag kan för att hälsa på mina föräldrar :)

2010-04-09 @ 10:30:05
URL: http://karamellrummet.blogg.se/
Postat av: Mary

Santsant. Tack för peppet! Och det är som du säger, tur att det är moln ute, hade det varit sol hade jag gråtit sönder mig. Kram!

2010-04-09 @ 11:01:06
URL: http://mariagustafson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0