Ge mig färg!

Jag har över 70 nagellack. I olika färger. Man kan säga, att jag är fullkomligt beroende av nagellack. En nagellack-aholic.
Ungefär var fjärde dag byter jag färg på mina naglar och det är sällan jag går runt färglös.
Jag älskar när naglar ser ut som godis, framförallt på vintern, när man går runt i mörka kläder, kan det vara nästan lite uppiggande att ha somriga och lätta färger på sina naglar. För händer är viktiga. Man skapar med sina händer, man arbetar med sina händer, man känner med sina händer. Varför inte göra händerna lite vackrare då?

Nagellack utesluter dessutom ingen. Det finns färger för alla personligheter och individer. Och om man inte vill ha färg, finns det ju alltid genomskinlig. Men däremot tycker jag det är fel att nagellacksfärgen kan användas som att förstärka en stereotyp. En femme fatale har tex nästan alltid rött nagellack. En punkare svart. En girly girl har rosa färg. En blyg person genomskinlig eller ingen alls. Jag har alla färger på min hylla och jag använder alla. Det beror ju på vilket humör jag är på. Imorse målade jag mina naglar med Chanels 135, Bengal. För att jag känner för det och för att jag vill ha fräscht nymålade naglar på påsk. Jag undrar hur många nagellack jag kommer att ha om ett år - jag kanske tröttnar på att sköta de hela tiden. Men just nu är mitt motto : Ge mig Färg!

Nagellack i alla färger! Här i förgrunden Chanels
Chanels "Le Vernis, 135 Bengal" och Mavalas "19, Hong Kong"
Följ min blogg med bloglovin

Kommentarer
Postat av: miriam

älskar färgen på den från chanel! hoppas du har det bra i berlin :) glad påsk!

2010-04-03 @ 12:04:13
URL: http://rosettens.blogg.se/
Postat av: sanna

COLOUR TO THE PEOPLE!!!

2010-04-03 @ 12:54:28
URL: http://situationsanna.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0