"Ljuvligast i Livet är att sitta och tänka på Ingenting."

När jag gick in till mitt rum här i Berlin efter att som sagt inte varit där på åtta månader hittade jag en fin bok som låg på min säng. En gäst hade lagt den där med en tackhälsning för att hon fick sova i mitt rum.

Det är en vacker bilderbok med målningar och ordspråk av Titti Winbladh. Passande nog heter den just det - Bilderbok.
Sida efter sida kan man titta på vackert målade bilder med de härligaste färger och motiv. Konstverken är alltid på högra sidan och texten på vänstra. Det är ordspråk, motton och ibland bara enstaka substantiv som "Fredagsmys, Självömkans träsk och citatet i rubriken "Ljuvligast i Livet är att sitta och tänka på Ingenting."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0