Tax Free World

"Meddelande till samtliga resenärer : ett askmoln från vulkanutbrottet på Island påverkar det nordeuropeiska luftrummet. Detta kan leda till inställningar och förseningar i flygtrafiken."

Jaha. Vad gör man då? Som tur är verkar det som mitt flyg till Madrid bara är en halvtimme försenad. Men när jag fick förbi den stora informationstavlan stod det många upprörda människor framför, pratandes i telefon - inställt flyg.

Tur att man flyger från Terminal 5 då. Sedan renoveringen är det rena rama shopping - och ätparadiset.
Tax Free är det bästa! Jag skulle vilja bo på en flygplats med bra Tax Free. Bo på toaletten eller så.
Fast på Terminal 5 är det snarare bara shoppingparadis. En ögonskugga från Make Up Store kostar tex "bara" 105 kronor istället för 135 kronor.
Men! De är inte dumma de, dom på Arlanda. Maten är fruktansvärt dyr bara för det. De tänker säkert att man som resenär är så glad över att ha köpt sin favoritparfym för 25 % billigare, så de rusar till närmaste restaurang eller fik för att fira med en "riktigt god måltid, det får man faktiskt unna sig" . Kanske till och med ett glas vin? Hur som haver, köp barnportionerna om ni ska äta på Terminal 5. Jag fick en pasta carbonara och en 400 ml stor cola för 86 kronor. Lika mycket kostar en liten mini-flaska vodka. Med mini menar jag då mini. Det är hutlöst! Vem skulle köpa det när man på Tax Free avdelningen kan köpa en liter vodka för bara några slantar mer? Very weird.

Terminal Fems Tax-Free avdelning
Källa: arlanda.se

Kommentarer
Postat av: ♥Claaaudia ♥

HAH ofta?

2010-04-15 @ 17:49:10
URL: http://claaaudias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0