Det serveras sång

Jag blir så nervös. Av att sjunga inför folk. Hoppas att inte mina händer ska darra när jag ska börja spela pianot. Men när jag väl börjat sjunga släpper det efter ett tag. Då blir jag alldeles uppspelt av min egen musik.
Det är ungefär så det känns för mig. Fick uppleva det igen förra lördagen, när jag sjöng och spelade på restaurangen Wasahof. Det kommer upprepas, nämligen den 22a maj, återigen en lördag, klockan 20.30.
Då måste dock inte min röst kämpa an mot restaurangsorlet och pianot, utan jag får hjälp av mikrofon och högtalare.

Det är en fin restaurang det där. Konst från Lennart Jirlow hänger på väggarna, flera tavlor, tätt intill varandra. Det känns så somrigt, och på vintern känns det så vintrigt. Mysigt. God mat också. Kom förbi vetja, ta några ostron.


Kommentarer
Postat av: Jacoby, Nason & Saguchi

Det känns så somrigt, och på vintern känns det så vintrigt. Mysigt. God mat också.



Sooo true!

2010-05-07 @ 23:54:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0