Det är halt här inne

Känner ni igen känslan av att er hjärna och era tankar är hala? Och slingrar sig varje gång ni försöker ta tag i dem?
Så ser det ut inne i min skalle just nu. Det är en enda stor bassäng med massa slemmiga ålar (HATAR ålar) som bara slingrar sig. I dagar har jag stirrat på det tomma dokumentet, det vita pappret, och just som jag trodde att jag äntligen fångat en åljävel så kom den undan igen.

Jag har gjort min research, säkert mer än vad jag behöver. Jag har läst. Till och med haft ett samtal med Reportrar Utan Gränser.

Men kom igen nu. Va? Vad håller jag på med? Och var har jag lagt mitt gamla fiskespö? Eller fiskar man ens ålar? Usch, jag vill inte ens googla det, för jag vill verkligen inte se på massa ål-bilder.

(Undrar om någon som läser detta, om nu ens någon gör det, kommer tänka på vilken "Freudian Slip" detta är. Im wahrsten Sinne des Wortes, som man säger på tyska. Kolla upp det på google vettja!)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Underbart! Jag vet hur du känner.



Kom förresten inte helt osökt att tänka på den där reportern (som vi hade som lärare förra hösten - tappade namnet) som en gång tog emot en ål som muta av en källa. Fantastiskt!

2011-02-05 @ 01:10:46
URL: http://sofiasko.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Haha juste!!! Det var Roxberg, va? Helt sjuk muta :) A, jag hoppas ju kunna bli klar med (eller rättare sagt: börja skriva och bli klar på en och samma gång) tentan idag...suck...

2011-02-06 @ 12:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0