Språkets makt

I september flyttar jag till London för att påbörja min masterutbildning i International Journalism. Tretton månader lång är utbildningen och jag längtar sjukt mycket!
Även om jag vet att jag kan bra engelska, så är jag ju inte alldeles perfekt flytande med ett fullt skafferi av ord. Men jag lär mig gärna. Och skulle hemskt gärna vilja åka på en språkresa i ett engelsktalande land för att perfektionera mina kunskaper så att jag med storm kan erövra det engelska medielandskapet ;).

Ett land jag aldrig varit i, men sjukt gärna skulle vilja åka till är Australien. Jag har framförallt en väldigt nära vän som pluggar där som jag också skulle vilja besöka, men jag har varken hittat tid eller pengar för att åta mig en sådan resa till andra sidan jordklotet. Men hur sjukt kul vore det inte att göra en språkresa downunder? Jag har alltid fascinerats av Australien - dels över alla äckliga djur som skulle få mig att svimma så fort jag såg dem (framförallt ormar och allt som slingrar sig) och dels över landets historia med ursprungsbefolkningen aborigines.

Det finns en språkskola i Sydney, som jag gärna skulle vilja gå på i sommar, som jag hittade via den här länken. Varför Sydney? Jo, för att det är en stor stad och jag helt enkelt antar att det kanske inte finns liiiiiika många äckel-päckel-djur som lite längre ut, och för att jag vill ha nära till opera-huset och uppleva om akkustiken verkligen är så dålig som min mammas kollegor säger att den är, haha.

Men här sitter jag och fantiserar. Det kanske räcker med att läsa massa engelska nyheter, lyssna på BBC, skippa subtitles på filmer och läsa massa engelska böcker. Eller bli turistguide i Stockholm?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej,



Jag undrar om du vill ha mer information om olika språkresor till Australien? Jag vill gärna ge dig info att ha på din blogg, med chansen för dig att tjäna pengar på det.



Hör gärna av dig!



Med vänliga hälsningar,

Johanna



[email protected]

2011-04-06 @ 15:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0